Inspiration- Höstkök

Idag har det ryktats om att natten inneburit minusgrader här i kommunen och jag är beredd att hålla men. Det kändes mer än friskt när man klev utanför dörren imorse. Igår lade jag fram (lite försiktigt) till mathias att nu är det väll dags att ta tag i saker och börja renovera köket.......... gensvaret var mer positivt än jag anat att det skulle vara. Så den här veckan ska det mätas, planeras, diskuteras/tjivas, och beställas kök!!! Jag anser att vi måste beställa det för att verkligen få tummen ur och sätta fart. Glad ihågen så gjorde jag ett litet höstkollage till köket men upptäckte att det var ganska svårt, därav resultatet. Lite höstkänsla inbringar det nog ändå även om brödpåse, timer och elvisp kanske inte känns så höstigt. Tänk då lite i omvägar HÖST-ÄPPLEN-ÄPPELPAJ-BAKA. Ska man baka behövs en ny fin elvisp och en bra timer :) Lite mer höstigt känns i alla fall Marimekkos tyg UNIKO i orange som jag tänkte skulle få äran att vara fönstrernas första "kläder". Dessutom djurvän som jag är så tänker jag även på de små fjuniga liven utanför vårt fönster. Dessa söta fågelmatare får gärna hitta hem till mig gärna i flertal så jag kan ge pippifåglarna lite extra näring nu under den kalla delen av året.

image25

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback