Uppdatering av köksrenoveringen

Vad har då hänt när det gäller renoveringen av köket? jo köket är rivet, allt utom spis och disk (är ganska bra att ha för att kunna laga mat ;) gammalt kakel mm är borta, väggarna och taket är slipade och spacklade. Köksskåpen är monterade och står fint uppradade i uterummet.
Det som återstår är:
-Ny gipsskiva bakom spis mm
-Leverans av bänkskiva (bör komma denna veckan)
-Montering av köket
-Köpa kakel samt fläkt

också tapetsering, målning, belysning och diverse pims.  Jag tror att snickaren kommer denna veckan och påbörjar en del av monteringen. Därmed har jag bunkrat frysen med portioner så vi klaraross utan spisen ett tag.




I lördags var jag på iKEA och shoppade sista delen till diskhon, slangarna som ska vara under. Handtag har vi fortfarande inte köpt för vi (läs jag) vet inte vilka vi vill ha. Handlade även ljus, glödlampor, lakan, gardinstänger och en del annat plock. Självklart hann jag med en sväng på IEMS oxå (hihihi) där jag handlade lite till Molle. Gardintyg (TINY) samt en fleecefilt med samma tyg på kanten. Filten ska Molgan få ha i vagnen och tråkig men estetisk som jag är (+ att vi inte vet om det är en Molle-kille eller molle-tjej) så köpte jag svart. Det stod mellan svart eller vit men eftersom de flesta bebisar kräks en del så tyckte jag att en vit allt för lätt och fort kan bli sunkig. En filt gör ju ingen nytta om den alltid ligger i tvätten.

Mairos tyg TINY -småbus


Tiny småbus - metervara






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback