Röjar-sugen!!!

Jag är så sugen på att röja i huset och städa iordning inför höst och vinter. Jag, s och L var och shoppade lite i lördags och bland annat inhandlades tyg till gardiner i köket samt sovrummet (tror jag) Tyget till köket var mairos ogräs i orange, röd/brun och lila på beige (linne)botten, väldigt höstigt. Jag tror resultatet blir bra trots att det inte är ett tyg jag i vanliga fall skulle valt. Ibland måste man gå ifrån det vanliga för att få till guldkornen............hmm mycket konstigt ordspråk de där blev! Foto kommer när de är färdigsydda, strukna och upphängda!

Igår när L åkt hem åkte vi till kusinen T. T med familj bor i ett renoverat och tillbyggt gammalt torp och de har verkligen fått det såååå fint. Ska nog be om att få komma dit och göra ett litet hemma hos repotage så ni oxå får se! De håller fortfarande på att renovera och bor just nu 5 stycken på våning 1 som består av kök/vardagsrum, hall, badrum och ett litet sovrum...... trångt med andra ord. T och J sover i vardagsrummet, där de skärmat av en del, tillsammans med minstingen M som är nyssfyllda 2. I det lilla sovrummet bor J 4 år och J 9 år. Trots trånga utrymmen som skapar vardagskaos med disk, kläder och leksaker så är det alltid mysigt och fint hos dem. Till och med ett berg av tvätt har sin charm i deras kök där gammalt möter nytt.


Kommentarer
Postat av: Pippilin

Tack för senast! Så mysigt att umgås m dig o lilla S. Ni glömmer väl inte o hurra för Madonna som fyllt 50 år? ;-) Kramar!

2008-08-21 @ 19:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback