Snön faller och vi med en......

ner i en dvala!!! Är ganska så trött idag lilltjejen ville inte sova inatt utan låg och "snackade" gnällde och smaskade på tutten till fram på småtimmarna. Jag låg jämte o halvsov stundvis. Nu ligger hon i vårt sovrum och "snackar" hahhaha undrar vad hon säger? Snön vräker ner här men temperaturen ligger på 0:an så det blir bara slask utav det. Jag är lite klyvent till om jag gillar att det snöar eller inte?! men det lutar åt ogillar för jag vill ha vår nu.

Våren innebär ju även att vi måste ta tag i trädgården och allt anat utvändigt med huset. Gräsmattan måste sås på framsidan, rabatten måste göras iordning på framsidan samt att jag vill göra en pergola eller liknande där. Sen måste vi klippa ner häcken och eventuellt måla om huset eller i alla fall tvätta av det värsta och måla lite på garaget, för att kunna vänta o måla det nästa år. Det lutar åt det sist nämnda. Sen har vi ju även projektet ALTAN som jag så gärna vill få genomfört, riva den gamla hundgrden och fixa iorning garagets panel!! PUST blir trött bara jag tänker på allt. Det kanske inte är så fel med lite snö nu trots allt så jag hinner förbereda mig mentalt för detta jätteprojekt!

image69

Snart, snart är det vår! jag tänker  inte ge upp hoppet trots snön som faller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback