Tillbaka på banan och på orten...

Har haft en mycket skön skidsemester vecka med god mat, dryck och trevligt sällskap. Blev inte jätte mycket skidåkning men jag och s har ist "gjort" tandådalen. Lite shopping, pulkaåkning, promenader och afterski samt att jag bastat VARJE kväll, älskar att basta!

S är fortfarande inte helt frisk, hostar och är förskyld så vi funderar på att skjuta på inskolning nån vecka så hon har tid att återhämta sig.....Innan hon utsätts för alla nya dagisbaciller! Måste kolla med dagis samt med mitt jobb först bara om jag kan jobba 40 % även i maj eller om jag ska ta föräldraledigt.

Idag har vi äntligen träffat mamma gänget igen! :D Det blev en promenad och sen gick jag och S hem de andra gick till småfolket men för vår det blir det inge mer sånt, allt för att undvika smitta :( Nu i eftermiddag har jag jobbat eftersom min mamma var ledig idag och därmed kunde passa S.

Eftersom detta från början var en renoveringsblogg så kanske det kan passa med lite uppdatering på den fronten......ja det har typ inte hänt nått haha jo vi har beställt, fått och lagt dit den nya golvlisten nere. Tog bara nästan två år!!! M har sagt att han inte tänker måla om huset i år...... det behövs verkligen men men jag får väll acceptera detta eftersom det är han som ska göra det. Däremot har vi tagit nya steg mot vår trall spm ska byggas rakt ut från vårt uterum. Virke är inhandlat och snickare anlitad så den ska förhoppningsvis stå klar nu i maj. Dessutom ska jag laser/måla all furu vit. Jag tänkte även att man skulle kunna platsbygga en stor lounge soffa i ena delen av rummet och sen ha ett mindre runt bord ist för de möbler vi har idag, skapa en slappar del i huset :D



 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Låter som bra idéer för uterummet:-) Kram!

2009-04-22 @ 08:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback