Ny blank vecka att fylla

Igår bakade vi tillsammans med faster pepparkakor, på egen deg så klart. Degen är ett recept från M's mormor som nu lever vidare. Jag ska även baka ett bröd till jul som är min mormors recept och som hon ärvt. Min bakhelg blev inte så välplanerad och välfylld som jag hoppats på men lussebullar, saffranssnurro, pepparkakor och rocky road har jag gjort. Jag får baka på lördag det som ska bakas till M's fördelsedag och fixa med glöggparty rätterna på onsdag. I morgon är det kvällsmöte :( så jag har en del att fixa med idag.

Helgen har varit lugn och för utom bak och lite  städning så har jag inte gjort mycket. M har satt upp luckorna över kyl och frys, bytt den gräsliga dörrkarmen till köket och fixat iordning sockellisterna. Så nu är nog snart köket helt klart ;D


Kommentarer
Postat av: Lillsnörpa - Du vet hon

Hemgjord pepparkaksdeg! Bra där!! :) /Lillsnörpa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback