Feber och hosta då flyr jag huset....

Ikväll flyr jag fältet och drar till stan för middag med arbetskamraterna. Saga har ganska hög feber och hostar, hon är allmänt opigg så att säga. Vi har varit med henne hos läkaren idag och allt lät bra (lungor och hjärta osv) men hon har en infektion i kroppen därav slemhosta. Hon fick ny molipec utskriven och nu väntar vi på att hon ska piggna till och att febern släpper. Lilla lilla älsklingen det gör så ont i hjärtat när de inte är friska. Idag har hon och farmor myst därhemma och egentligen hade jag nog velat åka hem till henne ikväll men Mathias är ju hemma och tar hand om henne. På något vis så har man som mamma svårt att slappna av när man inte är närvarande för det känns som att det är när jag är hemma och med henne som  jag har kontrollen........

Sjuklingen får i vilket fall som hällst vara hemma hela veckan så hon blir frisk och kry så hon kan gå till kompisarna på dagis snart igen :D För dem saknar hon nog. Vi har deras gruppfoto på kylskåpet och hon vill gärna prata om dem och peka. "Otto hemma, Elma hemma ja" hon tror nog de oxå är hemma :D söting.



Kommentarer
Postat av: Lina

Goa lilla Snofsan! Skickar en stooor krya på dig kram till henne och hoppas att hon snart kan göra "ett tå te piiing" igen :-)

2009-11-25 @ 18:30:01
Postat av: Karolin

Uscha... Hoppas att sötaste lilla tjejen snart blir frisk igen!!

Ge henne en bamsekram från oss på bokgatan 6!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback