Veckan

Egentligen hade jag massa möten inbokade i början på veckan men i tisdags, straxt efter fikat, ringde de från dagis eftersom S inte alls var på humör. Visade sig att hon hade lite feber. Jag och S har därför haft två mysdagar hemma. Igår var jag på vårdcentralen en sväng och det visdae sig att jag troligen har urinvägsinfektion då det påvisade bakterier. De skickade provet till labbet och ska höra av sig om det visar sig vara uvi och då ringa in recept. Än har de inte ringt men det känns att jag har nån skit i kroppen så de ringer nog snart eller imorgon.

Idag är S på dagis igen och jag hoppas hon håller sig frisk!!! Är så rädd att hon ska få Grissjukan, målar upp värsta scenariot. Vet inte om vaccin är en bra idé heller längre efter allt som man hör. Nu är det ju inte klart att de FÅR ta vaccin än (de minsta) men förmodligen kommer de snart att rekomenderas det oxå. Vet verkligen inte hur vi ska göra...... Låsa in oss hemma och vägra träffa folk kanske? inte så roligt alternativ dock. Nästa vecka får i alla fall jag och M vaccinera oss förutsatt att man kan vaccinera sih när man äter antibiotica/penecillin???? om inte får vi ta det veckan efter eller kanske inte alls?

Vi har inga planer inför helgen förutom lite renovering och ett besök hos mamma och pappa och förhoppningsvis fint väder så man kan vara ute lite.


Kommentarer
Postat av: Karolin

Nu är det klart att även barn från 6 månader få ta vaccinet! Alfred ska ta det nästa vecka!! O jag tycker verkligen att ni ska ta det. För tänk om ni inte tar det och får influensan:-(

Men det är bara min mening!!

Puss o kram K


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback