Happy Halloween

eller Trevlig Allahelgona om man ska ta det på svenska. Vi har Halloween pyntat med urgröpt pumpa på trappen, spindelnät i trappan, små spindlar på olika ställen osv allt enligt regelboken. Ikväll blir det kyckling faitas à la familyfood, lite godis och tvmys. Saga somnar för hoppnings vis tidigt och förmodligen jag oxå :/ igår sov jag redan klockan halv nio..... inget trevligt sällskap men andra ord! Jag ska försöka vara vaken till Idol är slut idag om inte annat får jag gå ett varv runt huset om ögon förjar falla.

PUSS på er!!

Lite intressant info för er som är intresserade...

Halloween
är en
högtid som firas den 31 oktober. Halloween har sitt ursprung på Irland och delvis i Skottland. Via USA kom den till Sverige i slutet av 1990-talet, men har inte fått större grepp i Europa. Man firar Halloween genom att klä ut sig i spökkostymer och gå runt bland grannar för att be om bus eller godis - liknande den påsktradition med påskkärringar som finns i Sverige.

Bild lånad från http://jcr.chu.cam.ac.uk/ents/wp-content/uploads/2008/10/halloween.jpg



Kommentarer
Postat av: Karolin

Du kunde inte hitta en större bild att sätta in;-) Ha ha!!

Trevlig halloween du med!!

Postat av: Hanna

nepp haha ska det va så ska det va!!!!

2009-10-30 @ 16:03:46
URL: http://antligenvilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback