Slipdamm och tomatsoppa

Härligt med fredag igen! Det blir ett nytt försök med bad och thaimat ikväll :D Alla i vår familj är friska så vi får hoppas att det gäller vännerna med :D

Imorgon fortsätter slipandet av kontor/gästrummet. Slipdammet ligger som en hinna i hela huset så om M slipar klart imorgpn blir det till att storstäda på lördagkväll. Han slipade en vägg igår när han kom hem från jobbet. Jag hade varit duktig och städat hela övervåningen innan han kom hem men det var snabbt ogjort...... fick städa om när han var klar. Jag KAN INTE med det där dammet får panik, tur att jag tycker om att städa ;D
M är förresten fast besluten om att han SKA välja tapet, färg osv i detta rum och även om det tar emot att släppa kontrollen så måste jag nog göra det, om inte annat så för husfriden. Vem vet det kanske blir jättebra även om det inte blir som jag tänkt.....

Igår åt vi tomatsoppan från familyfood. Jag lade till lite extra kryddor och mixade den slät och då blev den faktiskt super god och mäktig  OCH kalorisnål. JACKPOTT med andra ord. Saga slevade i sig med god aptit den lilla vegetarianen (det var kyckling i men inga bitar så då gick det bra....) Saga är inte vegetarian men hon äter aldrig eller ytterst lite kött här hemma förutom korv då ;D Hon petar bort det och käkar grönsaker ist.......Tydligen så äter hon bra på dagis så jag är inte så orolig för att hon inte får isig tillräckligt med näringsämnen. Vi tjatar aldrig på henne att äta utan använder mer principen att hon får äta så mycket hon vill, detta för att mat inte ska bli något tråkigt. Äter hon inte maten så får hon ett extra mellanmål på eftermiddagen eller kvällen ist.

Kommentarer
Postat av: Anna

Spännande det ska bli att se resultatet av ert slit!

Ska sätta igång projekt tvättstuga här snart... inte lika spännande men helt okej. Hoppas ni får en hälig kväll med bad och god mat!

Kram Anna

2009-10-16 @ 14:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback