Älskade morgon

05.00 S lever fan i sitt rum, M muttrar och går och hämtar henne "e hon hungrig får DU göra välling" mm säger jag och somnar om.

06.30 Klockan ringer, jag lyssnar inte, snoozar.
06.45 Klockan ringer igen, jag lyssnar inte.
07.00 Klockan ringer igen-FAN nu är vi sena igen. Upp, Saga börjar gnälla, lyfter ner henne från sängen, börjar gå mot taletten, snubblar på Saga som hänger som en apunge kring mina ben och bölar, sliter mig loss och lockar med att vi ska kissa på toaletten, Sag blir nöjd 2 sek.
Snabb dusch med en bölande unge utanför, kolla dockan S, kan du hjälpa mamma?, vill du plaska? nepp inget hjälper...som vanligt. Lyfter upp henne sätter henne vid handfatet vid mitt smink-jippie ett smile.
På med smink, av med smink på S. På med kläderna, av med kläderna, på med kläderna, av med kläderna vem fan har krymt mina jeans??? S bölar och vill bli bärd.
07.37 Går mot trappan S bryter ihop för att inte alla dockor får följa med ner. Upp med S i famnen, upp med tre dockor ifamnen, upp med smutsiga blöjor, en skitig välling flaska, mobil i famnen. Ner och ut i köket. Nehe hinner inte äta nått innan jag åker idag heller. S ligger på golvet och gråter.
07.45 vad är bilnycklarna? får ringa M som får cykla hem. In med S i bilen, S gråter- vill titta på dvd men får inte. Bort till Dagis, av med ytterkläder, in med henne på avdelningen. Fröken "Hur är det med S idag?" Jag"Hon är sur, har vaknat på fel sida!" S "mage" och drar upp sin tröja och skrattar. Fröken "ja nu ser du ju glad ut igen" Jag "mm" S går vidare och drar upp tröjan på alla barn och tittar på deras mage... vinkar glatt hejdå och är förmodligen glad över att slippa mamma ett tag.  
08.59 Stämplar in på jobbet åhhhhh lugn o ro!!!!!!

Kommentarer
Postat av: jejja

hmmm, värför känns jobbet som rena semestern vissa dagar =)

Postat av: Hanna

Hahha ja det kan man undra. Är en ren fröjd att sjunka ner i kontorsstolen och dricka en kopp kaffe i lugn o ro innan man sätter på telefonen......

2009-09-02 @ 17:38:17
URL: http://antligenvilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback