Höstmys

Det blåser kallt och är allmänt grått idag. Min positiva höstmys känsla har kommit tillbaka....lite mer i alla fall. Helt återställd från min lilla downgrop är jag inte. Blev inget trädgårdsarbete i lördags men däremot i söndags. Grävde återigen ur landet vid stora stenen, tog bort bettong och plast från den fd. dammen. Ska försöka bege mig till fagerhult eller liknande imorgon efter jobbet och köpa gräs. Elefantgräs och japanskbambu samt någon mer marktäckande växt står på inköpslistan. Har lagt all sten på ena sidan av den stora stenen så där blir det hårdyta och på andra sidan mjukyta. Ska köpa marktäckande småsten oxå men det är det ingen brådska med.

Ikväll ska jag och Saga mysa framför tv:n, M ska till en grannby och köra racing. På fredag kväll ska jag försöka få med mig M till Ikea. Vi ska köpa en fotpall, ett soffbord, kuddar och filtar och en matta. Vi har tänkt göra en liten tv-hörna nere oxå. Vi sässongs använder verkligen vårt hus. På sommaren är vi aldrig uppe utan tillbrinagar all tid nere och ute i uterummet eller vinterträdgården som en del säger. Vilket jag tycker är ett löjligt sätt att förfina begreppet uterum på, för någon trädgård har de ju sällan just där...... ialla fall höst och vinter sitter vi bara uppe och framför tv:n. Poängen är i alla fall att vi vill utnyttja vår nerevåning mer och därmed göra en tv-höra där som Saga dessutom kan använda till tittande av bollibompa och Nickenyfiken osv.


Kommentarer
Postat av: Karolin

Ja idag har det verkligen varit höst ute. Den är nog här för att stanna nu!! Skönt att du mår bättre och att du inte hamnade i en höst deprision! Hade vi mammor träffats varje dag ännu så hade du mått fin fint! Jag känner att jag börjar sakna er alla nu....

Stor kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback