Trädgårdssemester och aktiv renovering inne...

Idag klipper M gräset för sista gången i år så nu är det höst på riktigt. Jag ska ta en sväng till Fagerhult imorgon eller på torsdag igen och komplettera mina växtinköp sen tar vi semester från trädgården för iår..... detta innebär att renovering inne borde prioriteras. Jag känner dock att detta är M's avdelning. Jag tänkte dock att jag kanske kan lämna bort S på lördag eftermiddag och måla fönstrena i dessa rum, M ska köra cross. När nästa löning kommer ska jag köpa en garderob + nytvättbänk till tvättrummet och göra iordning och organisera där.  M har lagt mycket pengar på bilen så jag känner att jag får cascha in med lite nu....det är ju trots allt jag som tjänar mest i denna familjen trots att jag bara jobbar 80%......är det M som tjänar lite eller jag som tjänar mycket?????? skit samma pengar som pengar!!

Nu ska jag laga kycklinggryta och ris, för tre korvbitar och en klick med potatismos var tydligen för lite mat för hårt (?)arbetande karl :D Synd bara att det är tisdag och inte fredag för ett glas vin hade varit nice ;D

Kommentarer
Postat av: HannaM

Hej tjejen, ja visst finns det alltid stora hål att fylla de där pengarna i, suck! Jag har lovat mig själv (läs: min man) att inte handla kläder till mig denna månad... Ha det gott, vi ses kram

2009-09-29 @ 20:25:38
Postat av: Karolin

Jag är oxå inne i en period av att lägga ner massor av tid på att fixa inne. Om bara pengarna fanns så skulle jag renovera och inte bara "budgetrenovera" här hemma;-)

n

Postat av: Li

Tro mig Hanna, ett glas vin kan man alltid ta. Även på en tisdag ;)

Kramis

2009-09-30 @ 16:00:24
URL: http://lioscarsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback