Bygget

Bygglovshandlingarna är uppritade och inlämnade, bygglov får vi förhoppningsvis nästa tisdag 27:e. Det innebär att snart snart (maj) kan vi börja. Problemet är att byggarebobgrabbarna har fullt upp!!!! om inte jag gömmer handlinar här på jobbet så att andra bygglov fördröjs ......... skojar bara.

Planerna på att köpa tjänsten "måla om hus" verkar gå i stöpet, målerifirmorna är uppbokade ända fram till hösten. Nu lutar det återigen åt att vi själva får måla huset. Utlovad hjälp har lyst med sin frånvaro förr så vi får nog ställa in oss på en arbetsam vår/försommar hemma hos oss. Tycker dock synd om M som även tänkt göra mycket själv på bygget. Måla huset, bygga, göra klart trall och staket + renovera kontoret inne dessutom har de fullt upp på jobbet nu och fram till semestern....! Det känns inte som en bra kombination. Han ska orka och må bra också. Jag känner att jag är frustrerad och irriterad redan innan vi börjat. Dels för att jag vet hur han mår av det och dels för att jag är så trött på vissa människor i vår närhet. Mathias är en toppenperson att ha som vän och familjemedlem. Han ställer ALLTID upp på andra. Han fixar, donar och hjälper till vad det än är. Tyvärr kan jag tycka att han är för snäll för faktum är att det är SÄLLAN han får något tillbaks. Såklart gäller inte detta alla han hjälper och vi har familjemedlemmar som är underbara som man alltid kan ringa och de ställer upp men ibland känns de få när det verkligen gäller. Ett exempel är min egen pappa som ALDRIG erbjuder sig att hjälpa till och inte ens ställer upp när man ber honom, däremot ringer han M titt som tätt och ber om saker GRRRRRRR Jag har sagt till M att INTE hjälpa honom men han är för snäll. Nu spyr jag galla hej vilt här men det får ni ta för jag är arg idag!!!!!


Kommentarer
Postat av: Karolin

Ni har trä villa vi har trä villa. Vi får helt enkelt hjälpas åt! Eller hur!! Tjänster och gentjänster!!

Kram K


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback