FREDAG

Härligt med fredag igen. Jag har sagt det innan men det tål att upprepas. Fredag är den bästa dagen på veckan! Igår packade jag in Saga i bilen och begav mig ut på "äventy" ja eller äventyr och äventyr....? Vi var på statoil och tankade sen var vi på Fagerhults plantskola och till sist handlade vi på Hemköp. Det är det som är äventyr i vår lilla by! För Saga är det nog äventyr i alla fall för henne kvittar det om vi tittar på fåglar och åker växtvagn på en plantskola eller om vi åker till Kanarieöarna. Hon hittar alltid något kul och spännande i varje situation :D Tyvärr hade inte planskolan det jag var ute efter, eftersom Gräsplantorna fortfarande stod i det stora växthuset på klimatvänjning efter vintern, dessutom var de nerklippta. Så jag valde att vänta. Däremot köpte vi tomatplantor och smultronplantor till Saga. Smultronplantor är riktigt ogräs som sprider sig så de får bo i en kruka på altandäcket. Vi får se om hon klarar av sitt åtagande att sköta sina växter ;D Jag köpte även gräslök och en massa murgröna.

Kvällen igår avslutade på altandäcket i kvällssolen med grillade hamburgare. Något som förresten alla som var på plantskolan vet om då Saga berättade det för ALLA! Dessutom hade hon show i kassakön på Hemköp. Inte Manboy konstigt nog utan denna gång stämde hon upp i "var är tummen" med gester och allt :D Måste jag tillägga att jag är väldigt glad att min dotter beter sig på detta sättet när man handlar. För hon kunde likaväl varit en av dem som ligger på golvet och gråter. Det hade varit mer likt hennes rätta jag i vanliga fall men av någon anledning så är hon alltid på strålande humör i mataffärer, UTAN mutor..... Fast å andra sidan är hon lite egen. (Tro nu inte att jag skryter för det är inte meningen. Vi är inga nitiska, moralföräldrar som inte gett henne kakor och glass före 2 års ålder, det har vi gjort men saken är att vi aldrig gjort någon stor grej av sånt.....kanske funkat med facit i hand)

Här är några exempel på vårt "onormala" barn ;D

Se hela bilden-Vi får gömma GRÖNSAKERNA vid middagen för annars äter hon BARA det och ingen mat. Hon älskar grönsaker.

-Vi får säga till henne att nu är det bra med frukt för annars skulle hon kunna äta sig mätt på det och återigen ingen mat.

- Frågar man henne vad hon vill ha för fredagsmys så vill hon ha Yogurt.

 -Säjer man till henne i affären att hon får välja vad hon vill ha en lördag så väljer hon............yougurt!

 -På ett kalas för ett tag sedan då fikat dukade upp så fick hon åter igen välja vad hon ville ha hon valde................vindruvor och bubbelvatten!!!!!!!!!! Hallå det fanns muffins, kakor, paj, kex, saft, läsk mm och så väljer hon vindruvor och vatten!!!



UDDA!!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback