Hej hej Tisdag.

Förutom jobb där information till marknadsdagen skall layoutas samt medarbetarsamtal/löneförhandling står på agendan så ska jag även hinna handla och laga middag innan det är dags för föräldramöte på förskolan ikväll.


Har nu pluggat på vad som gäller vid målning av hus och nu återstår att ta reda på färgsort (acrylat eller inte?) samt bestämma nyans.  Ska försöka åka och inhandla skarpor, målartvätt, algtvätt, penslar, grundfärg samt färg i slutet på veckan..... eller är det fortfarande för tidigt att måla hus? Jag har planerat att dra igång lite smått på lördag om vädret tillåter. Jag tänker börja med vårt uterum, lite lagom mycket för mitt tålamod ;D sedan står framsidan (östersidan på tur) och sedan södersidan. Norrsidan tar vi sist av husets sidor och garaget och förrådet blir ju såklart när det är färdigbyggt. Vi måste äve ta lite algtvätt på vår trall och sedan lasera den en gång till. Vi skulle laserat den två ggr förra året men det blev bara av att vi tog en strykning......inte så jättebra kanske men träet ser faktiskt fint ut, som nytt, trots mängden snö som låg så länge. I helgen ska vi även börja tömma vårt garage inför rivning. Vill inte börja riva i det allt för mycket innan vi fått ett datum på när snickarna kommer....men det lär nog inte bli innan juni i alla fall.

Som vanligt är jag grymt sugen på att shoppa men måste nog hålla i plånboken denna månaden eftersom jag anser att det är bättre att ta av lönen än sparpengarna till målningsmaterial och färg mm Jag har lite måsteshopping som ska göras men förutom det så måste det vara STOPP! Vår/sommar skor är ett måste till mig. Älskar ballerinaskor så ett eller två par nya sådana får det bli.





Till mathias

  

Bilder fr. scorett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback