Valborgsmässoafton

Imorgon sjunger vi in våren. Undrar om det är någon brasa och manskör här i vår lilla by? Imorgon är det min offeciellanuärdetokejattgrilladag, försöker hålla på godheten så länge det går. I år har vi "bara" grillat 2 ggr på hemmaplan men blivit serverade grillat hos andra några ggr, men det räknas inte ;D Jag älskar att grilla och bara för att inte tröttna på det allt för fort eller rättare sagt dra ut på den där först "åhhhh va gott nu är det sommar smaken" så försöker jag vara restrektiv med mitt eget grillande. Bäst på att grilla är min pappa, finns ingen som grillar som han :D Imorgon FÅR jag alltså grilla och det ska jag göra!!!!! frågan jag nu ställer mig är VAD? Det lutar åt fläskfile och till det ska jag servera en stor sallad toppad med grillad krispig hallomi och en god dressing/vinigrett på det sen får det nog även bli någon form av potatis i ugn och sås till den äldsta och yngsta. Själv hoppar jag potatisen och såsen för beachen närmar sig och vågen har stått still den senaste veckan...... Hittade ett recept på hemmagjord blåbärsglass i en receptbok från ica som ska serveras med digistivekrisp i ugn smaksatt med kademumma...var även wiskey i receptet men det hoppar vi över! Det lät gott så det får nog bli helgens fresetelse ;D


Kommentarer
Postat av: HannaM

Hanna - det är så kul att läsa din blogg! Det har blivit ett stående moment tillsammans med frukostkaffet ;) DU är bara så GRYM!

Låter bara SÅ gott med dina tips inför morgondagen, älskar själv den här tiden på året då det är dags för en ny grillsäsong med allt vad det innebär. I år blir det dock utan Prosecco och rosé för min del, men det kommer ju fler tillfällen! Lycka till med badsäsongen, du blir en topp-pingla på stranden - tro mig! (Själv så blir det Barbamama) Ha det fint, ses snart?! Kraaam!

2010-04-29 @ 10:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback