Dimmig onsdag

Dimman ligger tät ute idag och det är VÄLDIGT fuktigt. Dimman låg tät framför mina ögonlock i morse oxå för jisses vad trött jag är trots att jag somnade straxt efter 21. Lille Skutt är mycket nöjd över att vara tillbaka på dagis igen och igår tog det 20 minuter för mig att få med henne hem :D lämna är inga problem men det är det ju nästan aldrig. Hon tycker väldigt mycket om sitt dagis, sina kompisar och sina fröknar vilket är underbart för mamma hjärtat.

Igår togs ytterliggare ett steg i garagebyggnationen. En firma var hemma och sprutade in lösull i taket (isolering) till helgen ska M förmodligen börja spika ribbor (vad det så det hette?) och därefter börja snickra panel. Jag tror även att vi ska försöka enas och beställa garageporten den här veckan och kolla upp dörr. När panelen är ditsatt så ska snickarna ta över igen och färdigställa allt utvändigt med taket, vindskivor, sarg osv. Tittar man på garaget idag så ser det ut som att det är ett evighetsarbete kvar men det är det faktiskt inte...skönt. Fördigt till cykelfesten kommer det dock INTE vara så antingen får våra gäster klättra in i huset eller ta vägen genom uterummet ;) jag antar att det sistnämnda är att föredra.

Projekten samlas på hög och man vill ju så gärna  göra så mycket. Funderar starkt på att lägga undan lite cash till våren och anlita någon som kommer och fixar i vår trädgård...hur dyrt kan det va? jag vet ju vad jag vill så rita upp det behöver de inte göra. Istället för att något ska ta flera månader så tar det ett par dagar max och så blir det mycket finare oxå. Jag får nog bege mig till fagerhult snart igen och undersöka saken ;D Appropå trädgård ingen som känner någon som är duktig på att lägga plattor? Vi har en garageuppfart som snart eller till våren behöver fixas iordning. Ca 70 kvm totalt som ska grävas ut, markberedas och plattsättas alternativt ska delar asfalteras. Säg bara till om du är intresserad av jobbet, lön utbetlas såklart men då vill vi ha cv gällande tidigare utfört arbete ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback