Helgen

Vilken skön helg jag har haft! Hur har eran varit?

Eftersom jag var lite lat i torsdags så fick jag lov att dammsuga och handla ifredags ist men efter det har jag mest bara haft det bra. Mathias ängnade lördagen att isolera garaget men tyvärr tog isoleringen slut. Hade den inte gjort det så hade han nog varit klar med den biten för enligt han själv så hade han flow :D Själv plockade jag lite hemma och ägnade mig åt stvätt och strykning medans min snälla mamma tvättade alla husets fönster.

Saga voltade ner för trappan i brist på uppmärksamhet men fick då fullfokus en stund!! Nej skämt osido, det var ingen kul syn när hon först gjorde en kullerbytta halvvägs i trappan och sen for rakt in i väggen. Man hinner tänka mycket på de få sekunderna innan man hunnit rusa fram och ser att allt är okej. Hon grät lite och ville ha tutte (napp alltså inte bröstet insåg nu hur konstigt det lät hahah) men mest tror jag hon blev rädd. Två små blåmärken på kroppen och en liten bula i pannan....var allt tack och lov och inte blev hon slö eller illamående under timmarna som gick så hjärnskakning klarade hon sig oxå ifrån. Förmodligen så snubblade hon på kanten på grinden där uppe så nu är den väck!!!!

På kvällen kom kusinen på besök och sov över hos oss till Saga stora glädje. Hemlagad pizza, godis och film sen var jag och Saga nöjda och somnade sött. Killarna satt uppe ett bra tag och spelade playstation, till Mathias glädje :D

Igår var Mathias uppe med tuppen och påbörjade panelspikningen på garaget. Vår snälla Snickarvän var med hela förmiddagen och hjälpte till :D Uppskattat. Nu återstår framsidan men där är mest småbitar eftersom stor del är port och dörr sen återstår södersidan som är en helvägg men inte särskilt lång :D jiihu jag ser målet!!!

Mathias snickrade hela eftermiddagen medans jag åkte iväg och mumsade jättegod blåbärspaj hos söta
Karro.
Klockan 20.00 somnade Mathias i Soffan och sov i stort sett för natten. Trött arbetare och duktig arbetare somdessutom hade rejält ont i kroppen.

Nu är det ny vecka med nya utmaningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback