Målning på G?

Hoppas ni alla hade en fin alla hjärtans dag! Jag och Saga var själva hemma och hade en slappar/mys dag. Vi tittade på film, åt pannkakor och lekte :D Klockan 19 kom Mathias hem nöjd, trött och luktade eldrök. Han har haft en toppen helg.

Igår passade jag även på att byta tillbaka matsalsmöblerna (det vita till rummet och ekmöblen till köket) så som vi hade det från början. Jag är väll inte riktigt nöjd ändå men det beror mest på att jag tröttnat på möblerna. Jag vill ha ett nytt matsalsbord så jag ska fråga svågern om han kan ge mig ett bra pris på ett nytt. Det jag har i tankarna är ett massivt vitlackat bord, jättfint. Stolar vet jag inte vilka jag vill ha till än, funderar på ommålade gamla pinnstolar, klädda stolar med hög rygg, myranstolar ;D....... Jag funderar även på att sälja våra Franklin stolar och ha de vita matsalsstolarna till bordet ist.....men vet inte om M är så sugen på detta?! Mio har ju slutat att tillverka Franklin så andra hands värdet är nog bra. Någon som är intresserad av 6 stycken Franklisstolar i massiv ek och klädd sits?

Något annat som jag funderat på ett tag och som jag nu är övertygad om att jag vill är att måla våra slitna trägolv nere vita. Måste diskutera (läs övertyga) detta mer med M!!! Mathias snickarvän föreslog detta för oss i våras men då var jag lite skeptisk men nu är jag supersugen. Jag har kollat runt på olika hemsidor och bloggar och detta verkar vara väldigt populärt just nu och det finns många bra och hållbara färger framtagna just för målning av parkettgolv. Snyggt är det och ljust kommer det att bli. Det positiva är ju att om vi inte trivs eller gillar det så har vi ju ändå med i planerna att byta ut golvet på nerevåningen inom en övergripbar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback