Plankommite, förskylning och shoppingbegär

Idag har vi haft plankommitte möte på jobbet. För er som inte vet så jobbar jag som planarkitekt dvs jag ritar detaljplaner som är den juridiska formen för hur man får bygga i en stad. Jag jobbar även mycket med det som sker innan man faktiskt ritar upp planen den översiktliga planering (översiktsplanen) som är kommunens framtids vision för hur och var man ska bygga bostäder, industrier, parker, vägar osv. Jag gör grönplaner och kartor och ja det mesta när det gäller vår kommuns samhällsplanering. Plankommitten är en sammansättning av tjänstemän, med betoning på män från olika förvalningar exempelvis den tekniska chefen osv samt politiker. Det är HÄR man ska vara för att få bestämma något inom samhällsplanering haha. Jag är med men bestämmer inte så mycket jag gör jobbet... kan man säga. Fast utan mig blir det ingen detaljplan och eftersom jag ritar den så kan man i alla fall låtsas att jag bestämmer ;D Påverka kan jag i alla fall göra! 

Mitt jobb är ofta ett resultat av olika politiska viljor som ska sammanfogas till det bästa. Det är inte, som många tror som man möter på möten ute i kommunen, ett beslut taget av mig personligen. Vi kan få många elaka kommentarer och kängor för vad våra politiker beslutat men som sagt till nästa val LÄS PÅ! rösta på den ni anser ha de åsikterna som ni står för, för det är de som tar besluten om att det ska bli en planskildkorsning i centrum eller ett industriområde i anslutning till ditt bostadsområde INTE jag. Nog tjurat om det :D

Jag har varit förskyld i över en vecka nu och det verkar inte som att den vill ge med sig. Var länge sen jag var förskyld så det var väll dags för en rensning av näsan nu. Något mer som det är dags för (enligt mig) är nya gardiner till vårt hem. Känner för en vårstyling där hemma nu och därför ska jag och Saga ta bilen norrut på lördag och besöka dels city men även tyghuset i taberg... jag lovar att besinna mig!!!!!!

Vaxduk Mademoiselle: vit/natur 

Kommentarer
Postat av: Karolin

Jag har fått tyget till barnen sovrum nu. Skulle kunna ta o sy den. MEN jag tyvär har jag tappat allt vad lust heter pga vattenskadan... Men snart kanske;-)!!

Har ju helt glömt bort att tacka jag till altt låna overallen! Om det går bra förståss!!!

Kram K

Postat av: Lina

Mairotyg = mycket bra :-) (lokalpatriot som jag är :-)) Har själv inte vågat besöka shopen här i R-by, för mitt lilla futtiga presentkort på 500kr kommer man ju inte långt med! ;-) Kram!

2010-02-09 @ 13:29:36
Postat av: Hanna

man kan beställa från en webshop nu från tyghuset i taberg och då får man 10% om man hämtar det på plats annars får man en 10% rabatt check hem som man kan handla för nästa gång :D Funderar på att handla tyg via websidan och hämta upp på lördag när jag ändå ska till stan....

2010-02-09 @ 13:45:30
URL: http://antligenvilla.blogg.se/
Postat av: Siamesen

hahaha Hanna det låter som att du snart är politiker istället för tjänsteman;-)

2010-02-09 @ 14:03:55
Postat av: Susanne

Sorry! Skrev in fel namn! Men du vet ju säkert vem Siamesen är vid det här laget...

2010-02-09 @ 14:05:09
Postat av: Lina

Oj, nice! Med andra ord kanske man råkar lägga en beställning som du får hämta ;-) Funderar på om jag ska köpa bäddset i Tiny tyget att ha i Fröets vagn..har ej bestämt mig ännu...

2010-02-09 @ 19:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback