24-timmars feber

I Fredags när jag kom hem frös jag som en hund. Jag bäddade ner mig i sängen med dubbla duntäcken och M och S lämnade huset för att jag skulle få vila. 2 timmar senare vaknade jag lika frusen och ännu mer hängig, hade såklart feber. Fredagskvällen spenderades därmed i soffan/sängen. I lördags när jag vaknade mådde jag fortfarande inte 100 men klart bättre och på kvällen lyckades jag genomföra en middagsbjudning och i söndags var jag pigg igen.....24-timmars febern finns det nån sån sjukdom. Känner mig dock fortfarande trött men det borde inte vara nånting mot vad Saga borde vara idag. Hon skulle INTE sova igår, envisa lilla människa. Mathias nattade henne vid straxt innan åtta och då somnade hon duktigt som vanligt men lagom till Söndgsfilmen så vaknade hon igen och ville inte somna om. Någon söndgsfilm blev det inte för min del utan ist två timmars nattnings försök på diverse olika ställen.... Till slut sa jag till henne att nu tänker jag inte ligga här inne hos dig mer, nu sover du och inte  ett pip vill jag höra härinneifrån..... sen gick jag. En stund senare gick Mathias in och kollade till henne och då låg hon inne i sin säng, tyst och såg ledsen ut och tuttade på sin tutte "Pappa ligga?" frågade hon " Nej" sa Mathias " pappa ska inte ligga men vi sitter här ute om det är nått" Lilla pluttan, i sådana lägen vill man ju bara strunta i sina principer och regler och krypa ner hos henne igen men tyvärr så måste man ju hålla fast vid dem för annars så blir det bara värre nästa kväll. Straxt därefter somnade hon i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback