Om 51 dagar så.............

..........fyller jag 30 år! Åldersnojja? ja lite! ålderskris? nepp. Hade jag varit singel och bott ensam i en liten lägenhet, varit arbetslös och utan utbildning DÅ hade jag nog krisat just nu. Inte för att det är fel på att var singel, bo i lägenhet, vara arbetslös eller inte ha en utbildning men kombinationen kan nog skapa lite ålderskris när man inser att man lämnar 20-nånting åldern.

Jag är trots allt nöjd med mitt liv. Jag har en man som jag älskar, ett underbart barn, ett hus jag trivs med, en bra utbildning och ett bra jobb. Jag kan inte säga att jag ÄLSKAR mitt jobb men jag tycker om det och jag jobbar med väldigt trevliga och bra människor som jag tycker om och bara det är ju faktiskt underbart :D Summa summarie så har jag inte så mycket att klaga på. Hade jag fått leva om mitt liv så hade jag nog inte gjort så mycket mer annorlunda (jo vissa dumma saker) men överlag så hade jag inte det bortsätt från två saker.

1. Jag skulle skaffat mitt första barn tidigare, nu var jag ju inte i den fasen tidigare (eftersom jag flyttade iväg för att läsa på högskola i 4-5år) men jag önskar att jag varit det eller att jag kombinerat studier och skaffa barn.....

2.Jag önskar jag valt en annanväg när det gäller vänner (nu pratar jag om högstadie eller framför allt Gymnasiet) Att jag valt andra vänner då som jag hade haft kvar idag. För jag saknar INTE de vännerna jag hade då (lång historia) men jag saknar det där fenoment med att ha sina vänner från förr.... hänger ni med. Jag har inte blivit bränd av killar men däremot av vänner vilket gör att jag har oerhört svårt att lita på vänner och folk jag umgås med. Det är svårt att släppa fasaden. Jag tror alltid att det finns en baksida och har svårt att tro att någon vill umgås med mig för att de vill det för att de tycker om mig.... detta är ju ett resultat av hur jag blivit behandlad av vänner förr och även för inte så länge sen. 


Kommentarer
Postat av: Karolin

Jag har 12 dagar kvar till 30...

Men du har tagit orden ur min mun... Jag har just nu oxå massor av funderingar kring mina gamla och nya vänner... Vilka är dom egentligen??

Men jag vet bara en sak och det är att jag tycker MYCKET om dej min fina vän!!!

Stor kram

Postat av: Hanna

Tack söta Karro, behövde det idag :D Tycker väldigt MYCKET om dig med!! Kram.

2010-01-29 @ 10:30:43
URL: http://antligenvilla.blogg.se/
Postat av: Li

Och jag älskar våra vinjuntor pga av alla goa tjejer som jag lärt känna sista året! Stort tack för det! Kramis

2010-01-29 @ 11:20:14
URL: http://lioscarsson.blogspot.com
Postat av: Lina

Men vad fan, vi var så unga när vi pluggade på högskolan, så det räknas som gymnasiet! ;-) Haha rätt komiskt för när jag började läsa ditt inlägg så tänke jag att "nu jävlar är hon ute och cyklar, hon fyller ju inte 30 i år..för gör hon det innebär det ju att jag fyller 30 år nästa år...." Men just precis..så är det ju.. (så jag fick liite åldersnoja)Men, men man är väl inte äldre än man gör sig! ;-) Kram på dig gumman och trevlig helg!

2010-01-29 @ 13:42:31
Postat av: Susanne

Jag tycker om dig Hanna :-)



Kram o trevlig helg!!!

2010-01-29 @ 15:38:49
Postat av: Anna

Å vad jag känner igen mig i det du skriver!

Önskar också att jag haft riktiga vänner i högstadiet och gymnasiet... Varför blir det så? Umgås man med människor bara för att man går i samma klass, bor på samma gata???

Tur man fann dem senare i livet!

Barn fick vi lagom när jag var 25 & 28 hann se oss om innan.

Jag hade som mål att vara gift innan 30! Tänk att det gjorde vi något åt iaf;)

Efter 11 år gifte vi oss, tillsammans med våra vänner (som vi fått i vuxen ålder) och våra aldra käraste.

Nu fyller jag 30 som gift och slipper krisa över det;)

Fy vad jag blarrar!

Men jag gick igång på det du skrev!



Kram Anna

2010-01-30 @ 10:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback