Snökaos

Snön har nu fallit i ett dygn. Mysigt nja jo kanske när man kan sitta inne men inte när man tvingas gå ut. Kallt, blåsigt och isande snö i ansiktet. Nu tycker jag snart det räcker med snö och kyla. Jag vill att det ska vända snart och gå mot varmare årstid. Något som är positivt är dock att det börjar ljusna tidigare på mornarna nu + att all snö lyser upp.

Jag tror Saga kommer bli sjuk snart igen. Hon är väldigt snuvig och hostig och säger aj och tar sig på örat....Jag frågade om hon har ont i öronen och var? ja sa hon och pekade på öronsnibben. Blås! och sen var det bra hmm litar inte riktigt på den lilla damen hon har ljugit förr. Hon har ingen feber och är pigg i övrigt. På måndag ska vi till BVC på 2-års kontroll så jag tänkte kolla om det finns nån läkare där som kan ta en snabb titt i hennes öron och se om det finns fog för hennes påstående. Jag har också ont i halsen och börjar bli lite småsnorig...........usch

Imorgon är det helg igen. Mathias ska spela hockey och vi har även lovat Saga att gå och titta på när Alle spelar. På lördag kväll är jag sugen på att ha filmkväll när Saga somnat. Titta på bra film, äta godis och mysa i soffan. Slutar väll med att S vägrar sova så att klockan blir så mycket så att när vi väl kan börja titta på film så somnar jag och vi glömmer ta fram godiset..........  en vanlig kväll med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback