Solen lyser himlen är blå......

vem vill vara inne och städa då? INTE jag och det syns i vårt hem just nu. Mår lika dåligt varje dag jag kommer hem från jobbet över hur det ser ut men altanen, solen och slappa i trädgården lockar så mycket mer än dammsugare, dammtrasa och skurmopp. Jag tänker ignorera allt med städning tills dammråttorna hoppar upp och biter mig i min alldeles för stora rumpa ;D Nu har det till och med gått så långt att Mathias säger att det nog är dags att ta en sväng med dammsugaren....då har det gått långt mina vänner!!! Nedervåningen städade jag hastigt av förra veckan men andra våningen kommer jag inte ens ihåg när jag städade sist.....:P förmodligen nån gång i maj. Jag skyller på vädret och att jag minsann tänker njuta av vår sommar så länge den varar. Jag behöver all sol och allt ljus jag kan insupa för blir hösten lika lång och mörk och trist som den förra så måste man ha lite reserver att ta ifrån. Städa gör vi höst då finns det ändå inget annat att göra :D

Saga håller just nu på att skola in sin bästis Wilmer på dagis. Han har flyttat upp till hennes dagis och tycker väll att det är lite läskigt men förskolelärarna säger att Saga tar hand om honom så han känner sig hemma :D sötunge!

På renovering och byggnadsfronten går det sakta framåt. Just nu grundmålar målar Mathias all panel till garaget. Ihelgen ska vi måla det sista på huset dvs strykning 2 på andra våning och uterum samt allt vitt. Efter det ska all panel få sin första strykning för att sedan spikas upp. Snickarna kommer sedan fortsätta efter att panelen är uppspikad dvs efter semestern. Det som är kvar att göra med garaget är (förutom panel) vindskivor och sarg mm där tak möter väggar. Isolera och innergips, golv och väggar i halldelen. Vägg mellan garage och hus skall rivas och hallen inne skall göras om med golvärme nytt golv, tapeter, tak, garderober osv sen ska ytterdörr och gargaeport beställas och monteras och belysning skall installeras ute och inne. En hel del kvar med andra ord. Till Hösten ska vi eventuellt ta tag i gargeuppfarten och den ska grävas ur och underarbets skall göras för stenläggning och asfalt. Förhoppningsvis så blir det hanverkare till allt detta så vi kan ta det lite lugnt i höst och fokusera på renoveringen av de två rummen inne som återstår. De MÅSTE bli klara innan jul i år ;D

Kommentarer
Postat av: Karro

Skit i städningen det kan du ta en annan dag när det regnar. För det kommer det ju göra någongång... Jag har inte heller städat på flera veckor... Men just nu skiter jag i det!!;-)

Kram K


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback