Onsdag

Heldag, långdag fulldag eller helt enkelt en vanlig dag på jobbet idag. Möte hela förmiddagen med start snart och sedan genomgång innan utskick av nästa detaljplan i eftermiddag... Har haft en dels två egna sjukdagar och tre vab-dagar nu det senaste (magsjukan) så jag har en del att ta igen både arbetsmässigt och lönmässigt...:(

Idag lyser solen så i eftermiddag/kväll hoppas jag på att mina päron kommer hem till oss och målar och rensar rabatter (löften måste bli till handling oxå). Själv hoppas jag på att kunna måla klart första strykningen av uterummet/baksidan :D är inte jätte mycket kvar men det har varit fuktigt och regn sen jag började och jag är petig med vädret när jag ska måla. Hur petig ska man vara egentligen?  på färghinken står det att man inte ska måla i direktsolljus eller om det är risk för regn inom 4-6 timmar....hmmm hur lätt är det och veta då? Efterson vår säder och västersidan har sol i stort sett hela dagen om det är fint väder så blir det ju lite svårt att time:a in en bar tidpunkt....för på kvällen blir det ju för fuktigt, inte lätt!!

Längtar till allt är klart men då har vi säkert påbörjat något nytt projekt som river allt upp  och ner, att man aldrig lär sig eller är det så här det är att vara husägare? Till hösten MÅSTE vi göra klart kotoret och Saga's nya rum samt att vi ska lägga om garage uppfarten till hösten sen återstå all plattsättning och rabatter vi ska runthuset....... så jag antar att våren och sommaren 2011 också är uppbokad. Jag tycker det är jättekul med alla projekt och att planera, skissa, fundera, vela fram och tillbaka :D Det finns dock andra i familjen som inte är lika förtjusta i alla mina planer...Något säger mig att vi inte är ensamma om detta?!

Akrylatfärg 
bild beckers.se

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback