Sommar

Juni är här!!! det betyder att sommaren är här för Juni är en sommarmånad. Min absoluta favorit sommar månad. Naturen är helt otroligt vacker nu och fram till midsommar med alla blommor som blommar, träd och buskar som precis kläckts i en härligt ljusgrön grönska, underbart. Allt luktar fräscht och friskt ute (inte när bönderna gödslar dock...) och allt är sådär krispigt. Nästan så man känner sig som ett djur som vill äta utav allt grönt....eller det kanske bara är jag som vill käka löv?

Tanken var igår att jag skulle gått på tjejmingelkväll på Mofas hus är i byn men det lockade mer att vara hemma i trädgården. Jag utökade vårt trädgårdsland och planterade jordgubbsplantor :D Jag har massa planer för vår trädgård men vet inte vilka jag ska verkställa. Hoppas på att Lina med familj kommer och hälsar på oss i sommar en sväng så hon kan ge mig lite bra tips. Lina är min största inspirations- och kunskapskälla då det gäller växter och plantering :D Det är även hon som fick mig att börja baka för en massa år sen nu :D!!!

Högt upp på önskelistan står en berså med växter som slingrar sig upp för rostigt armeringsjärn, grus på amrken och vita trädgårdsmöbler och en hammock... en lite lummig, skuggig oas i trädgården helt enkelt!!


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad glad jag blir! Goa Hanna! :-) Kommer att hälsa på er, var så säker! Kram!

2010-06-01 @ 10:41:46
Postat av: Susanne

Vill också ha en pergola eller ett orangeri när jag väl blir husägare. Fotot är ju helt underbart!!!

2010-06-02 @ 14:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback