vantar

Idag krävs det många koppar kaffe för att jag ska bli en normal människa. Har sovit som en kratta i över en veckas tid nu...... jag ska väll kanske inte gnälla över vår familjs sovrutiner för de fungerar bra. Saga somnar runt halv 8- 8 och sover sedan hela natten med lite gny runt 3 tiden. Hon brukar ropa på mig vid den tiden och då går jag int till henne och lägger mig. Sen sover vi till 7. Problemet nu är att hon börjat prata i sömnen. Hon tjatar och skäller och gnäller. Inatt skulle hon ha vantar på sig? efter mycket tjat om dessa vantar så sa jag till henne att "nej, det blir inga vantar" "jooooooooooooooooooooooooooooo" fick jag som svar.Varav av jag sa "Nu är det mitt i natten, vi ska inte ha några vantar på oss" "Nej" svarar hon då och somnar om?????????????? jag däremot kunde inte somna om därav är jag trött idag. När jag äntligen gjort det så ringer klockan som jag snoozar av vilket innebär att jag råkade försova mig lite. 

Onsdagar är min enda dag jag inte ska lämna, vilket jag tycker är ganska skönt för det blir en del disskution på mornarna vid påklädning osv. Tyvärr blir jag bara stressad dessa mornar då M anser att om jag inte börjar kl 7 så är det meningslöst att han ska lämna........... för mig är det ganska värdefullt att åtminstone ha en morgon i veckan då jag kan gå upp och bara ha mig själv att tänka på. Men varje onsdag ställer han samma fråga "Börjar inte du vid 7?" varav jag svarar Nej jag måste börja senast halv 8 för att kunna sluta kl 16!!! Då och då kommer påståendet upp om att det är onödigt bla bla bla som t.ex idag. Har förklarat detta för honom och då försår han vad jag menar men hans minne på mornarna verkar inte hänga med eftersom han ställer samma fråga varje onsdag?  Samma sak gäller med hämtning jag hämtar alla dagar utom en vilket innebär ett ständigt passande av tider. Där av tycker jag att det skönt på tisdagar då jag INTE har en tid att passa. Detta har vi dock inga dispyter om :D än...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback